.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رییس پلیس فتا مازندران خبرداد:
ارتقای جایگاه ICT مازندران از رتبه ۵ به ۲ / ضریب نفوذ ۹۳ درصدی اینترنت در استان
۸۹ درصد روستاهای استان دارای پوشش تلفن همراه می باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: مطابق با گزارش ارایه شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در ارزیابی انجام شده توسط اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU)استان مازندران در کشور از رتبه ۵ در سال ۱۳۹۱ به رتبه ۲ در سال ۱۳۹۲ ارتقا یافته است.

یداله طهماسبی بیان داشت: بر مبنای این گزارش، ضریب نفوذ خانوارهای دارای دسترسی به رادیو درسال ۹۲ این استان ۴۴٫۳ درصد، تلویزیون ۹۵٫۷ درصد و تلفن ثابت ۹۸٫۸ درصداست.
وی افزود: در بخش ارتباطات دو سویه، ضریب نفوذ خانوارهای دارای دسترسی به رایانه ۵۲٫۲ درصد وافراد استفاده کننده از تلفن همراه ۶۹٫۴ درصدمی باشد، این در حالیست که تعداد مشترکان فعال تلفن همراه ۳۱۳۰۵۳۶ نفر و مجموع مشترکان پهن باند در بخش انتقال داده ( ADSL، WiMax، ۳G ) حدود ۴۵۰ هزار نفر بوده است.
طهماسبی اظهار داشت: در ادامه این گزارش، ضریب نفوذ خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در محل سکونت ۴۱٫۵ درصد ودر نهایت میزان امتیاز ارزیابی استان با متدولوژی ITU که شامل موارد یاد شده و تعدادی دیگر از شاخص¬هاست و با عنوان IDI نامیده می شود ، ۴٫۵۹ بوده که رتبه ۲ را در کشور به خود اختصاص داده است که این شاخص در سال ۹۱ برابر با ۴٫۰۱ بوده و جایگاه استان در کشور رتبه ۵ بود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اضافه کرد: براساس همین گزارش در سال ۹۲ استان تهران با امتیاز ۵٫۰۳ در رتبه نخست و استان های سمنان، یزد و قم با امتیازهای ۴٫۵۷، ۴٫۴۵ و ۴٫۱۸در رتبه های سوم تا پنجم قرار دارند.
یداله طهماسبی خاطرنشان ساخت: در بررسی¬های انجام شده در خصوص ضریب نفوذ اینترنت در سه ماهه نخست امسال ، استان مازندران با رشد ۸ درصد نسبت به سال ۹۲، به ضریب نفوذ تقریبا ۹۳ درصد رسیده که در کشور دارای رتبه یک می باشد، این شاخص در کل کشور ۵۴ درصد است.
وی ادامه داد: تقریباً کلیه روستاهای استان دارای خط ارتباطی بوده و ۸۹ درصد روستاهای استان دارای پوشش تلفن همراه می باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.